Müşteriler
MEDIAMARKT Türkiye, Lojistik İş Modelini SELCO ile Geliştiriyor
Eve Teslim Lojistik İş modeli’nin Geliştirilmesi [2023]
MEDIA MARKT, gelecekteki büyüme stratejilerine cevap verebilecek optimum şebeke tasarımını ve yeni lojistik stratejisi çalışmalarını SELCO ile yaptı. MEDIA MARKT bu çalışma ile eve teslim teslimatında hedeflenen müşteri hizmet seviyesini sağlayacak optimum dağıtım ağını tasarımlarken süreçsel iyileştirme fırsatlarını da belirledi.
24 saat içinde ev teslimatını sağlayacak lojistik yapı ile dalgalanan müşteri taleplerini karşılayacak, “yenilikçi” bir yaklaşım ile stoğunu daha etkin yönetirken, operasyonel iyileştirmeler ile lojistik verimliliğini artıracak.
MEDIA MARKT Türkiye ve Polonya Tedarik Zinciri Direktörü Damla Aksu, söz konusu çalışmanın, hedefledikleri müşteri hizmet seviyesine ulaşmak için büyük önemi olduğundan bahsederek, görüşlerini şu şekilde açıkladı: “SELCO ile gelecekteki büyüme stratejimize ve hedeflediğimiz müşteri hizmet seviyesine ulaşmamız için gerekli dağıtım ağımızı ve yeni lojistik iş modelimizi tasarımladık. Bu çalışma, 2018’de SELCO ile kurguladığımız ve hayata geçirdiğimiz lojistik iş modelinin bir üst modeli oldu. İleride de SELCO ile en iyi uygulamaları hayata geçirmeye devam edeceğiz.”
Yeni Nesil Perakende Planlama Sistemi [2021]
MEDIAMARKT, yeni nesil, otonom bir perakende planlama ve yönetim platformu olan RELEX'i başarıyla devreye aldı. 2018 yılında MEDIAMARKT için yeni tedarik zinciri stratejisini tasarımlayan SELCO, bu projede MEDIAMARKT Türkiye ekibinin yeni perakende planlama sistemini devreye almasına destek verdi.
Tedarik Zinciri & Lojistik İş Modeli Tasarımı [2019]
Avrupa’nın 1 numaralı, dünya’nın 2. büyük elektronik perakendecisi MediaMarkt, SELCO ile hayata geçirdiği projeyle, tedarik zinciri ve lojistik yönetimi iş modelini uçtan uca yeniden yapılandırdı. MediaMarkt, Türkiye pazarındaki büyüme stratejileri, hedefleri ve omni-channel yapılanması doğrultusunda oluşturulan bu yeni iş modeli ile, müşterilerine çok daha hızlı ve verimli bir şekilde ulaşırken, aynı zamanda merkezi stok ve kanal stoğuna bağlı olarak işletme sermayesini daha verimli olarak kullanacak.
“MediaMarkt’ın müşterileri, çalışanları ve tedarikçileri tarafından Türkiye’nin en çok tercih edilen, çoklu kanal elektronik perakendecisi olmak için çok güçlü bir tedarik zinciri yapısına sahip olması gerektiğini biliyoruz” diyen MediaMarkt Proje Yönetici Tuğçe Ersöz, SELCO ile birlikte oluşturulan yeni model için şunları söyledi. “Bu yeni lojistik tasarımımız, daha güvenilir ve hızlı bir müşteri hizmeti sunabileceğimiz, rekabetçi bir tedarik zincirinin yapı taşlarını oluşturmamızı sağladı. Farklı dağıtım modelleri senaryolarının maliyetlerini ve müşteri hizmet seviyelerine olan etkilerini karşılaştırabilme imkanı bulduk.”
Proje, satın alma, talep tahminleme, envanter optimizasyonu, mağaza besleme ve lojistik süreçlerinin yeni lojistik modeline uyum sağlayacak şekilde geliştrilmesi sonrası, 2019 yılının Mayıs ayında başarı ile devreye alındı.