Eğitim

The Fresh Connection, katılımcıların finansal açıdan kötü durumda olan bir firmayı kurtarabilmek için stratejik ve taktiksel kararlar almaları gereken bir tedarik zinciri odaklı şirket yönetimi simulasyonudur.

Dört kişiden oluşan ekiplerde katılımcılar, operasyon, satın alma, satış ve tedarik zinciri rollerinden birini üstlenirler. Kurumsal hedefleri ve stratejilerini göz önünde bulundurmaları gereken ekipler, etkin bir şekilde stratejilerini aksiyona dönüştürebilmeli, güncel işletme problemleri ile yüzleşmeli, SOP gibi yapısal karar verme süreçlerini kullanmalıdırlar.

Her biri 6 aylık periyodu kapsayan bölümler halinde oynanan oyunda katılımcılardan, firma karlılığına etkisi küçük olan kısa vadeli kararlardan ziyade, işletme performansı üzerinde daha fazla etkiye sahip olan uzun vadeli kararlara odaklanmaları ve proaktif olmaları beklenmektedir. Bunların yanı sıra etkili iletişim, iyi karar verme süreci ve bilinen bir stratejinin takip edilmesi gibi faktörlerin sağladığı performans kazanımları da tecrübe edilebilecektir. Hepsinden önemlisi, iyi tedarik zinciri performansının ve kurumsal bir strateji yürütülmesinin, firma karlılığı üzerindeki doğrudan etkileri ortaya konacaktır.

The Fresh Connection Deneyimi'ni yaşayanlar
ANADOLU EFES, ARZUM, AYGAZ, BP, BRISA, CARREFOURSA, DAIKIN, DIVERSEY, DOĞADAN, DOMİNO'S PIZZA, EVYAP, GOLF DONDURMA, KALE SERAMİK, PEPSİCO, PROGIDA, PAŞABAHÇE, ŞİŞECAM, TAT, TOROS TARIM, TRAKYACAM, UNILEVER, VESTEL

Öğrenme Modelleri

The Fresh Connection, organizasyonel ihtiyaçlara ve istenen çıktılara bağlı olarak, işletme hedeflerinin gerçekleştirilmesini sağlayabilecek pek çok öğrenme şekli sunmaktadır. Takım kurma ve ortaklıklar oluşturma konularından, kurumsal strateji ve SOP gibi yapısal iletişim süreçlerine kadar farklı derinliklerde sağladığı öğrenme deneyimlerini yaşayabilirsiniz.

Eğitim Modelleri

1 Günlük eğitim: Bir günlük standart eğitim, yönetilecek sanal firma ve pazar dinamikleri ile ilgili tanıtım sunumu, oylama yöntemi ile karar verme ve 3 tur TFC eğitim simulasyonunu oynamayı içermektedir. TFC turları arasında SOP süreci, strateji belirleme ve finans tablosu okuma ile ilgili kısa bilgilendirme sunumları gerçekleştirilmektedir. Her firmaya yönettiği şirket ile ilgili geri bildirimlerde bulunulmaktadır.

2 Günlük Eğitim: Bu eğitim, sanal firma tanıtım sunumu, oylama yöntemi ile karar alma, 5 tur TFC eğitim simulasyonu oynamayı içermektedir. Eğitim alacak firmanın ihtiyaçlarına göre simulasyon teması değiştirilebilir ve seçilen temaya göre turlar arasında teorik eğitimler verilmektedir. Firmaların seçebileceği örnek temalar şu şekildedir: SOP süreçleri, Envanter yönetimi, Tedarik zinciri risk yönetimi, Kısıtlı kapasite ile kategori yönetimi, Karbon ayak izi ve sürdürülebilirlik, Dış kaynak kullanımı ve işbirliği, v.b.

TFC Küresel Yarışma: Her yıl Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin katılımı ile The Fresh Connection Global Challenge yarışması tüm dünya ile eş zamanlı olarak Nisan - Haziran ayları içerisinde gerçekleşmektedir. Küresel yarışmaya katılan firmalara Şubat - Nisan ayları arasında eğitim verilmektedir. Yarışmada şirketini en karlı hale getiren takımlar Türkiye finaline katılmakta, Türkiye finalini kazanan ekip ise her yıl Eylül ayında düzenlenen Dünya Finali’ne katılmaya hak kazanmaktadır. Geçmiş dönemde 2015 yılında Amsterdam'da, 2016 yılında Miami'de gerçekleştirilen ve 2017 yılında Lizbon'da gerçekleştirilecek Dünya Finali'ini kazanan ekip, MIT'de verilen 1 haftalık Supply Chain Management eğitimini kazanmaya hak kazanmaktadır.

Şirket içi Yarışma: Bu eğitim modelinde, firmalar en az 3 takım oluşturarak, kendi ekipleri arasında TFC şirket yönetimi simülasyonunu gerçekleştirmektedir. Sanal şirketini en karlı hale getiren takım, doğrudan Nisan ayında düzenlenecek olan The Fresh Connection Global yarışmasına katılmaya hak kazanmaktadır. Eğitim içeriği şirketlerin isteğine göre 1 günlük, 2 günlük ya da firmanın talep ettiği eğitim sürecine paralel olarak birkaç aya yayılmış bir zaman zarfında tamamlanabilir.

Kimler Faydalanır
The Fresh Connection, direktörlerden planlamacılara, finanstan tedarik zinciri ve satışa kadar fonksiyonlar arası takımlar, SOP liderlik grupları, geliştirme programları ve değer zincirlerini optimize ederek işletme performanslarını iyileştirmeyi hedefleyen herkes için bir gelişim fırsatıdır.

TFC eğitim ve yarışmalarına katılan tipik çalışanlar:
Tedarik Zinciri Direktörü, Ticari Pazarlama Müdürü, İş Geliştirme Müdürü, Lojistik Operasyon Müdürü, Tedarik Zinciri Geliştirme Müdürü, Pazarlama Müdürü, Lojistik Müdürü, Müşteri hizmetleri Müdürü, Satınalma Müdürü, Tedarik Zinciri Planlama Müdürü, Talep Planlama Müdürü, Depo ve Dağıtım Planlama Müdürü, Fabrika Müdürü, Üretim ve Malzeme Planlama Müdürü, Bilgi Teknolojileri Müdürü, İhracat Satış Uzmanı, Ticari Pazarlama Yöneticisi, Lojistik Planlama Uzmanı, Sevkiyat Planlama Sorumlusu, Sevkiyat Planlama Sorumlusu, Satış ve Talep Planlama Sorumlusu